Aristides de Sousa Mendes
Grupa podróżników wyrusza śladami człowieka, któremu zawdzięczają bardzo wiele. Aristides de Sousa Mendes uratował ich rodziny. W czerwcu 1940 r., kiedy był Konsulem Generalnym Portugalii w Bordeaux, wydał paszporty i wizy tranzytowe tysiącom osób, w tym wielu europejskim Żydom, umożliwiając im ucieczkę przed nazistami.