Re: Kiruna: przeprowadzka miasta
Kiruna pustoszeje, kawałek po kawałku. Podczas spektakularnej akcji przeniosiono w całości budynek słynnego kościoła. Lina omija dawne centrum — większość lokali stoi już pusta. Jari patrzy, jak jego miasto kurczy się i znika z powodu kopalni. To codzienność mieszkańców żyjących w cieniu przemysłu wydobywczego. Są przywiązani do miejsc, których wkrótce nie będzie. Jak radzą sobie z tym, że ich miasto zmienia się nie do poznania?