Re: Kiruna - The Swedish City That Moved
A church on wheels, moved several kilometres: this was the spectacular highlight of the relocation of the Swedish city of Kiruna, in Northern Sweden. Under the pressure of mining operations that are gnawing away at the earth, entire neighbourhoods are destroyed. While some buildings were relocated, most were demolished and a new city centre was built. A metamorphosis that upsets many local residents.