Re: The Last Greeks of Turkey
Greek-speaking and Orthodox Christians, the Roums of Turkey are also known as the last Byzantines. Their presence on the shores of the Bosphorus, on the islands around Turkey and in Anatolia pre-dates the ottomans, yet today they number fewer than 2,000. The 20th century was particularly bad for this minority: Pogroms, forced labour camps, mass expulsions, violence and racism took their toll on this community. Today, the few remaining Greeks of Turkey try to keep their traditions alive.