Re: Gorączka złota w Finlandii
W Finlandii każdy może szukać złota. Lapońskie stowarzyszenie poszukiwaczy tego kruszca liczy cztery tysiące osób, w tym kilkudziesięciu zawodowców. Ale gorączka złota zagraża tradycyjnemu stylowi życia Saamów, jedynego rdzennego ludu Unii Europejskiej. Aby znaleźć złoto, trzeba przekopywać ziemię, a przemysłowe wydobycie kruszca niszczy pastwiska reniferów.Dokument z lektorem.