Re: Goldrush in FinlandThe Sami under Pressure
Goldrush fever has reached Finland’s far north as more prospectors dig for the precious metal north of the arctic circle. But the Sami, Europe’s only indigenous people, are concerned that digging for gold will upset their ancient way of life.