Re: Pierwsza komuniaMiędzy luksusem a tradycją
W niewielkiej miejscowości w województwie Świętokrzyskim rodzina Wiktora przygotowuje dosyć tradycyjną uroczystość. Na stole będzie mięso i wódka, a gości zabawi akordeonista. W Łodzi rodzina Wiktorii zupełnie inaczej podchodzi do tematu. Na Pierwszą Komunię wynajęto tu prawdziwy zamek z baśni. Gości czeka czterodaniowe menu, fajerwerki na stole i animatorka opiekująca się dziećmi. Presja społeczna, by tego dnia dobrze wyglądać i dać dowód swojego statusu, jest ogromna. Bardzo wiele rodzin popada w długi, bo koszty takiej imprezy często sięgają kilkukrotności miesięcznych dochodów przeciętnego Polaka. Niektórzy księża obawiają się, że taka oprawa imprezy może odwracać uwagę od tego, co naprawdę ważne w tym dniu.