Dania: reforma służby wojskowej obejmie też kobiety
Po pełnoskalowej rosyjskiej agresji na Ukrainę w 2022 r., w wielu europejskich krajach powróciły dyskusje na temat przywrócenia obowiązkowej służby wojskowej. W czerwcu, duński parlament przegłosował istotną zmianę w tej sprawie. Od 2026 r. zasadnicza służba wojskowa będzie nie tylko obowiązkowa, ale zostanie wydłużona z 4 do 11 miesięcy i obejmie zarówno mężczyzn, jak i kobiety powyżej 18 roku życia.