Dlaczego pokolenie Z jest tak samotne?11 min
Według WHO nastolatki i młodzi dorośli częściej doświadczają samotności niż seniorzy. A może to mieć poważne skutki zdrowotne. Naukowcy porównują jej wpływ do palenia 15 papierosów dziennie. Zwiększa ona również ryzyko depresji, chorób serca i udarów. Może też osłabiać demokrację, sprzyjając populizmowi, teoriom spiskowym i nieufności. Mimo to istnieją skuteczne sposoby przeciwdziałania samotności.