Generation Isolation: How to break the loneliness epidemic
The World Health Organisation says that teenagers and young adults suffer from loneliness far more than people over the age of 60. This is more than a societal issue – it’s a public health crisis. Feeling lonely can be just as bad for your health as smoking 15 cigarettes a day. It also poses a risk to our democracy. Loneliness makes people more susceptible to right-wing populist ideology, misogynistic and racist ideas, and conspiracy theories. So why are young people – who are arguably more connected than any generation before them – so lonely? Are smartphones and social media to blame? And what can be done about it?