Does Europe still need cash?10 min
Sweden led the drive towards a cashless society, but is now backpedalling, passing a law encouraging shops to accept cash. The rush to embrace card has made Europe dependent on payment systems like Visa and Mastercard – and vulnerable to political attacks. So do we need to go back to cash - or could a digital euro be the answer?