Governments are slashing public funding to the culture sector, meaning museums across Europe are having to cut corners on security, maintenance and staff. That’s led to a wave of high-profile thefts and deteriorating buildings. Many are increasingly relying on lucrative corporate sponsorship deals – but that has sparked criticism. The sector is at a turning point – can it survive?