Kolory starożytności
Przez stulecia sądzono, że arcydzieła architektury i sztuki antycznej Grecji powstawały wyłącznie z białego marmuru. Tymczasem na świątyniach i posągach zachowały się mikroskopijne ślady farb. Dzięki nowoczesnym technologiom badawczym i eksperymentalnym rekonstrukcjom naukowcy odtwarzają dziś dawne pigmenty z Parthenon, Delphi i Knossos. Odkrycia te podważają mit „białej Grecji” i ukazują antyk jako świat pełen koloru, ekspresji i zaskakujących zestawień barw.