Kartografia: jak reprezentować świat
Kartograficzne przedstawienie różni się w zależności od miejsca, w którym żyjemy. Na Zachodzie w centrum znajduje się Europa, zaś Chiny jako Cesarstwo Środka przedstawiają w centrum siebie. Istnieje wiele takich przykładów. Mapy Morza Chińskiego są inne w Chinach i w Japonii, mapy Sahary Zachodniej różnią się w Maroku i w Algierii. Punktem odniesienia jest oczywiście prawo międzynarodowe, ale zaraz zobaczycie, że to nie rozwiązuje wszystkich problemów...