Cartography: How We Represent the World12 min
How we represent our world in maps depends on our perspective. For many centuries Europeans have put their continent in the centre and on top of their maps, the Chinese likewise placed the Middle Kingdom in the centre of things. What do our maps tell us about our worldview?