Waluty
Frank CFA w części Afryki Środkowej i Zachodniej to waluta narzucona – a zarazem jeden z najbardziej wyrazistych symboli francuskiego dziedzictwa kolonialnego. W przeciwieństwie do niej waluty lokalne zwykle odzwierciedlają zdolność obywateli do wyboru i kształtowania pieniądza, który służy wyłącznie ich interesom.