Men and Women of the Stone AgeThe Colours of Antiquity
For centuries, it was assumed that Greek art and architecture was created in pure white marble. But tiny traces of colour can be found on temples and statues from ancient Greece. Using the latest technology and experimental reconstructions, researchers are bringing back the bright pigments of the Parthenon, Delphi and Knossos and revealing a colourful antiquity full of life, expressiveness and surprising colourations.