W maju tego roku Rumunią wstrząsnęła historia zabójstwa młodej kobiety przez jej byłego partnera. Od tego czasu temat przemocy domowej w tym silnie patriarchalnym społeczeństwie zyskał na znaczeniu, a działania zmierzające do zmiany sytuacji na sile. Obecnie trwają ostatnie prace nad wprowadzeniem do kodeksu karnego przepisu o przestępstwie kobietobójstwa.