Elon Musk chce zbudować jedną z największych platform swojej sieci satelitarnej Starlink w Szwajcarii. Chce ją umieścić w samym sercu Europy. Jednak mieszkańcy miejscowości Leuk krytykują liczne potencjalne zagrożenia dla zdrowia i środowiska, nie wspominając już o neutralności Szwajcarii, która zostałaby podważona.