W Hiszpanii konferencja biskupów podpisała porozumienie z rządem. Od tej pory ofiary nadużyć seksualnych popełnionych w Kościele będą mogły zwrócić się do organu publicznego z wnioskiem o zadośćuczynienie. Porozumienie przewiduje również ustalenie tabeli wynagrodzeń. Jest ono wynikiem trudnych negocjacji po latach niechęci i nieprzejrzystości ze strony hiszpańskiego Kościoła.