Rak piersi wciąż jest najbardziej rozpowszechnionym typem nowotworu u kobiet i główną przyczyną śmierci wśród pacjentek onkologicznych. Ale rozwój sztucznej inteligencji w zakresie analizy zdjęć medycznych napawa otuchą. We francuskim Instytucie im. Gustave’a Roussy opracowywany jest francusko-amerykański program RlapsRisk, którego zadaniem jest precyzyjna i szybka ocena ryzyka nawrotu choroby.