Re: Palermo Palaces in Peril
The fair city of Palermo boasts around a hundred ancient palazzi, symbol of the city’s identity, a testament to its rich history, and a firm favourite with tourists. But the Sicilian capital's penniless aristocrats are finding it hard to maintain their grand homes. The Italian state, which imposes costly obligations on these listed buildings, does not offer them any aid.