Ponad sto lat temu władze miasta Wiednia nabyły 70 źródeł wody pitnej położonych na chronionym obszarze w sercu Alp, z dala od wszelkich zanieczyszczeń gleby. Pomysłowy system akweduktów umożliwia transport wody z gór do miasta. To cenne dziedzictwo, które do dziś jest powodem do dumy dla dwóch milionów mieszkańców Wiednia.