Vienna: the city that safeguarded its springs
More than a century ago, Vienna secured 70 pristine springs deep in the Alps, far from any pollution. Thanks to a remarkable aqueduct system, pure mountain water still flows directly to the city—an enduring legacy and a source of pride for its two million residents. Today, Vienna’s water is not just a resource—it’s a legacy.