USA i Izrael zaatakowały Iran bez uprzedzenia o tym swoich europejskich sojuszników. Mimo to, Europa jest przez Trumpa wciągana w tę wojnę. Czy Unia udostępni Amerykanom swoje bazy wojskowe? I jak będzie broniła Cypru, którego przestrzeń powietrzną już naruszyły drony? Jak na razie, wspólnota nie wypracowała jednolitego stanowiska, a poszczególne kraje członkowskie różnią się znacząco w swojej ocenie sytuacji.