Czy polityczny kordon sanitarny w Europie zaczyna pękać?11 min
Niemiecka partia AfD, której powszechnie zarzuca się radykalnie prawicowy ekstremizm pozostający w sprzeczności z liberalnymi, demokratycznymi wartościami, od lat była otaczana politycznym „kordonem sanitarnym”. Jednak wraz ze wzrostem jej popularności wśród wyborców, szczególnie we wschodnich landach, kordon ten staje się coraz mniej szczelny. Te same tendencje widać też w innych krajach unijnych.