Are European political firewalls beginning to show cracks?11 min
In Germany, the long-standing political firewall has seen constitutional authorities classify the AfD party as “suspected right-wing extremist” and incompatible with liberal democratic values, where there is cross-party consensus on zero cooperation with the far right. But with more voters supporting the AfD, notably in former East German Länder, there are visible cracks in the firewall. Elsewhere on the continent, the so-called “cordon sanitaire” is being breached.