Gaza: Israeli Prison HellIsrael: A Reliable Ally for Europe?
For the past few months, relations between Israel and the European Union have been going through a period of considerable turbulence. Despite these increasingly strained relations, the EU is not prepared to call into question the Association Agreement signed in 1995. And with repeated calls from numerous NGOs, the 27 Member States remain reluctant to impose sanctions on Israel.