Gaza: piekło izraelskich więzieńIzrael i Europa: sojusz bez gwarancji?
Od kilku miesięcy stosunki między Izraelem a Unią Europejską przechodzą okres silnych turbulencji. Mimo rosnących napięć UE nie jest jednak gotowa podważyć umowy stowarzyszeniowej podpisanej w 1995 roku. Choć liczne organizacje pozarządowe nieustannie domagają się sankcji, 27 państw członkowskich nadal waha się przed podjęciem zdecydowanych działań wobec Izraela.