Crazy borders - Kowloon: mrowisko HongkonguBella Ciao!
Lato 1944. Kilka miesięcy po podpisaniu rozejmu między Włochami a Aliantami, wzmaga się niemiecka okupacja północy kraju. W obliczu zbrodni popełnianych na cywilach przez SS i Wermacht, niektórzy niemieccy żołnierze przyłączają się do partyzantów. Pamięć o „dobrych Niemcach” jest ciągle kultywowana we Włoszech. Dokument śledzi historię trzech z nich: Rudolfa Jacobsa, Waltera Fischera i Heinza Brauersa.