Africa's Green Colonialism38 min
With the aim of protecting Africa’s endangered animals, large areas of Kenya, Rwanda, and other countries are given over to NGOs to manage. This leads to local people losing access to land whilst wealthy foreign tourists enjoy safaris in what is criticised as green colonialism.