Bolivia: A Lake Becomes a Desert25 min
On the altiplano, the high plateaux of Bolivia, the country's second largest lake, has recently disappeared, what remains is a salt desert where Lake Poopó once was. This has already had major consequences for the locol people and the biodiversity of the area.