Just how corrupt is Europe?11 min
With a former PM in Spain, an ex-president in France, and ministerial resignations in Ukraine, corruption appears to be rife across Europe. While the region ranks well on the international corruption index, a string of scandals involving abuse of power, embezzlement and influence peddling is raising questions about what member states and the EU are doing to curb corruption.