An Uncertain Future for Migrants in Ceuta
In late July 2026, more than 70,000 people crossed the border from Morocco into the Spanish enclave of Ceuta. Most have returned to Morocco, but thousands of migrants remain, including many minors and their situation is a headache for local and national government.