Feminicide in Spain: the failure of electronic tags
When it comes to the fight against feminicide and violence against women, Spain is usually top of the class. For the last 16 years, the country has been using a flagship device, an electronic tag worn by the perpetrator, connected to an emergency phone given to the victim. But a scandal is breaking out because many women have reported serious malfunctioning of the system.