În lupta împotriva feminicidului și a violenței împotriva femeilor, Spania este fruntașă, de obicei. În ultimii 16 ani, țara a folosit un dispozitiv electronic purtat de agresor, conectat la un telefon de urgență dat victimei. Însă riscă să se declanșeze un scandal, deoarece multe femei au reclamat că sistemul nu funcționează.