Ukraina, Rosja i znaczenie Krymu13 min
Dzięki swojemu położeniu w sercu Morza Czarnego i (prawie) śródziemnomorskiemu klimatowi, Krym zawsze zaspokajał geostrategiczne ambicje: przez tysiąclecia Grecy, Bizantyjczycy, Genueńczycy, Mongołowie, Tatarzy i Rosjanie czynili z niego atut w swojej polityce ekspansji. Półwysep, kluczowy gracz w sporze między Kijowem a Moskwą, zawsze był na łasce wojen i zmian reżimu.