The Crimea Question13 min
With its favourable climate and its strategic location on the Black Sea, Crimea has always been a zone of contention. Greeks, Byzantines, Genoese, Mongols, Tatars and Russians have all taken an interest over the centuries. Since the 18th century, the peninsula has been a hostage to fortune, torn between Ukraine and Russia.