Artjacking!
Rembrandt miał jasne przesłanie: wszystkich nas czeka śmierć. Jednak jego “Rozpłatany wół” był dla wielu artystów i artystek impulsem, aby rozszerzyć interpretację. Wśród nich uwagę zwraca szczególnie surowy realizm Vandy Spengler, prawda ciał Jenny Saville, kupa mięsa Anisha Kapoora i litry hemoglobiny Hermanna Nitscha.