ARTJACKING (1/10)
„Kompozycja C (nr III)” należy do długaśnej serii, którą Mondrian stworzył bawiąc się kwadratami, prostokątami i kolorami podstawowymi (które były jego wielką miłością). Później okazało się, że to wcale nie była zabawa, lecz misja. Cel? Uporządkować chaos tego świata. Trochę mniej poważnie podchodzili do dzieł Mondriana ich współcześni interpretatorzy: Tom Wesselmann Yves Saint Laurent i Sylvie Fleury.