Wszystko o Marii (2/2)
Przez dwa tysiące lat Maryja przybierała niezliczone oblicza. Na przemian postać polityczna, muza artystów, pociągająca kobieta czy wojowniczka, „błogosławiona między niewiastami” odzwierciedlała pragnienia i poglądy wyznawców chrześcijaństwa, islamu czy judaizmu. W XVI i XVII wieku jej rola znów się zmienia, wraz z nastaniem koncepcji o Wniebowstąpieniu i Niepokalanym Poczęciu.