ARTJACKING!
The flayed ox reminds us that death waits for us all. Contemporary artists have seized upon this imagery and taken it further. Consider the raw realism in the work of Vanda Spengler, the bodies in Jenny Saville's art, the piles of meat in Anish Kapoor's sculptures, and the litres of blood in the work of Hermann Nitsch.