Pēteris Vasks
Slow, gentle, mysterious: Pēteris Vasks' music seems timeless. A major figure in contemporary composition, the composer blends Latvian traditions and Western European musical worlds with rare elegance. Choral music plays a central role in his work, as evidenced by this concert combining voices, strings and organ recorded in Ventspils.