Italy: a local David against a Goliath of mass tourism
Gianfranco Miconi is the most vocal opponent of the construction of Italy's first private port. He lives in Fiumicino, near Rome, where American giant Royal Caribbean has begun building a huge cruise port. The project threatens not only the city's entire ecosystem, but also the peace and quiet of its residents.