Gianfranco Miconi jest najbardziej zagorzałym przeciwnikiem budowy pierwszego prywatnego portu we Włoszech. Mieszka w Fiumicino, niedaleko Rzymu, gdzie amerykański gigant Royal Caribbean rozpoczął budowę ogromnego portu wycieczkowego. Projekt ten zagraża nie tylko ekosystemowi miasta, ale także spokojowi jego mieszkańców.