Psyche
There are many paths to addiction: boredom, loneliness, sadness, past trauma or thrill-seeking. Sufferers describe how their addiction slowly took over their lives, the shame they felt, and their concealment strategies. Even if doctors understand it as a condition and not a lack of will, getting help is still very difficult for many.