Twist - How Do We Experience Spaces?Flower Power
In the 17th century, advances in the natural sciences and the invention of the telescope led Dutch women painters to closely study nature and include reptiles and insects in their art. Women such as Maria Sibylla Merian, Alida Withoos and Maria Moninckx advanced botany and zoology with their highly detailed paintings. Almost forgotten, now their works hang in many important museums around the world.