Psyche
Dementia covers a number of conditions that affect memory, thinking and the ability to carry out everyday tasks. The most difficult thing about this diagnosis is that the disease inevitably worsens over time and for loved ones too, a new life begins, as they mourn the loss of the person they once knew.