The Power of MicrobesPlastic and Marine Life
Plastic in our oceans is a major ecological disaster of our time. But their presence is also an opportunity for certain lifeforms: Researchers have found a dizzying array of microorganisms colonising plastics in the seas. How will their presence affect ecosystems? And could they prove a danger to humans? this documentary looks at the latest research.