Natural Disasters
Faced with more frequent and violent natural disasters caused by climate change, animals and plants are adapting. Some species, such as sharks, which are able to sense the change in atmospheric pressure of a coming hurricane, move away from danger. Others learn to live with it, such as curlews, which use the hot ash from erupting volcanoes in Papua New Guinea to incubate their eggs. A surprising and inspiring documentary about nature's survivors.